Ziek enzo - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu Ziek enzo - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu

Ziek enzo

Door: Jur

Blijf op de hoogte en volg Jur

06 Juni 2011 | Malawi, Zomba

Hallo trouwe volgers van me, ik heb weer wat tijd gevonden voor een verslagje te plaatsen.

Ik geloog dat donder dag 26 mei mijn laatste verslagje was dus ga ik daarma weer verder. Donderdag avond kreeg onze directeur een telefoontje van de gemeente Zomba dat we 5 fietsen konden ophalen. Vrijdag ochtend hebben we kleren en het huis van een oude man schoon gemaakt. En smiddags zijn we naar het stadhuis van Zomba gegaan om daar met een wel erg formele ciremonie onze fietsen in ontvangs te nemen van de burgemeester. "Omdat we z'n goed werk deden."

Zaterdag ben ik eigenlijk ziek geworden en ben ik de zaterdag daarop pas weer beter geworden. Maar zaterdag de 28e heb ik de CL finale gekeken samen met de locals, en een andere Nederlandse vrijwilliger (Tim) was er ook. Na de 1-1 viel de stroom uit, wat hier trouwens bijna dagelijks is, maar er werd via sms iedereen op de hoogte gehouden. Het einde heb ik nog wel kunnen zien. Daarna ging Tim nog uit met zijn maten en ben ik naar bed gegaan.

Zondag ochtend ben samen met iemand naar een gospel kerk gegaan, eerst leek de mis nog wel redelijk op een Nederlandse mis, maar na een tijdje werd iedereen gek en werdt er gezongen en gedansd, ik probeerde een beetje mee te doen. Er waren zelfs mensen die knielend op de grond met hun handen naar de hemel dingen begonne te roepen. En smiddags zou ik eigenlijk gaan voetballen maar dat heb ik overgeslagen omdat ik dus ziekjes was. De rest van de week was ik nogsteeds ziekjes maar ben ik wel naar projecten gegaan. behalve donderdag ochtend
Maandag hebben we de fundering van het huis van die man met een bizare motoriek gemaakt. En dinsdag heb ik oa gepraat met de members over drugs en dan over de verschillen tussen NL en Malawi.

Owja ik ben nu trouwens niet meer de enige blanke op het project 2 nederlandse mensen zijn me komen versterken. Monica (21) is me maandag gekomen, en Stefan (19) vrijdag. Wat opzich wel gezellig is, zeker omdat het leeftijds verschil niet groot is.

Die zelfde vrijdag avond ben ik met stefan en wat maten naar een soort van vrijgezellen feest geweest, 1 van de man 1 van de vrouw en nog naar 2 andere feesten. Waar om een kampvuur wordt gedanst. Ik en Stefan deden vrolijk mee. Dat was echt super leuk om dat mee te maken. Zaterdag ben ik naar de trouw ceremonie geweest wat ook erg leuk was om te zien. Na een tijdje loopt iedereen naar voren om geld over het paar te strooien en dat is wel appart om te zien. Daarna gedebuteerd in het voetbal team van LIYO en savond uit. Zondag heb ik een HIV and Human Rights meeting met de bevolking om ze te informeren over discriminatie enzo, wel erg nuttig volgens mij. En vanochtend verder gebouwd aan het huis van die man. Om 5:30 vertrokken uiteraard, zo als bijna elke dag.

Over 2 weken ga ik wsl ff naar Mozambique, ja mam die geruchten zijn waar.

Later,
en alvast bedankt voor de reacties.

  • 06 Juni 2011 - 14:41

    Stein:

    Geruchten?

  • 07 Juni 2011 - 11:29

    Arthur:

    Ey Jur,
    klote dat je ziek bent..... dus hoop niet dat je hier nog zieker van word.......
    Je loopt nog 105 euro achter in de pot plus een paar metertjes..................
    Beterschap! :P
    x

  • 07 Juni 2011 - 21:48

    Marloes:

    hahaha arthur dat zal niet echt helpen inderdaad nee!
    Maar je hebt het nog steeds lekker druk daar jurrie! Wel gezellig dat die twee er nu ook bij zijn lijkt me ja.
    Heel veel plezier weer en tot over 40 dagen alweer zie ikk
    xxxxx

  • 09 Juni 2011 - 09:37

    Ricardo:

    Heb je HIV ofzo dat je ziek bent? :p grapje, klinkt vet man! Nog maar een maandje ofzo toch? Tijd gaat snel:p

    Xx

  • 09 Juni 2011 - 14:28

    Jur:

    @ Stein, mam wist dat ik van plan was dat ik naar Mozambique zou gaan, ik weet ook niet hoe ze dat wist.

    En ik heb geen HIV:P

  • 12 Juni 2011 - 19:32

    Rian:

    Moeders weten nou eenmaal alles, zelfs als je in Afrika bent!

  • 13 Juni 2011 - 10:52

    Jur:

    Mocht je willen

  • 19 Juni 2011 - 13:37

    Jolein:

    Heey Jurrie!
    Ik heb je verhalen een bijgehouden en ik vind het echt heel vet wat je daar allemaal doet! Echt goed werk! Wel balen dat je ziek bent geweest, maar gelukkig ben je alweer beter:) En gezellig dat er nu ook twee andere Nederlanders zijn! Wat ga je eigenlijk doen in Mozambique?
    In ieder geval nog heel veel plezier en succes met alles, geniet ervan!
    En tot snel weer!! Ik ben helaas op vakantie als je terug komt, maar ik wil daarna snel alle verhalen in real life horen!
    Liefs xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 34573

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: