Malawi deel 3 - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu Malawi deel 3 - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu

Malawi deel 3

Door: jurgerris

Blijf op de hoogte en volg Jur

13 Mei 2011 | Malawi, Zomba

Het is weer vrijdag internetdag. Afgelopen weekend ben ik met Diana naar zomba plateau geweest, dat is een berg die we van af ons verblijf kunnen zien. Op de berg hebben we erg veel gewandeld en was het erg mooi.

Laatst hebben een meeting gehad over hoe we het geld gaan besteden daar kwam oa uit dat we voor 75 euro een schooltje konden opknappen. Voor ca 50 euro 5 chronisch zieke mensen kunnen helpen. We zijn ook van plan om een aantal weeskinderen wat eten, zeep en schoolspullen te schenken.
We zijn ook van plan om een nieuw office te gaan maken want de office van nu huren we en hebben we niet zo veel vrijheid om dingen te ondernemen. In de toekomst zijn er namelijk plannen om oa bibliotheekje en een school bij de office te plaatsen. Volgende week gaan we beslissen waar we het geld aan uitwillen geven

Als er nog mensen zijn die geld willen overmaken dan zou ik dat erg fijn vinden, dit kan gewoon naar mijn rekening, dan maak ik het bedrag over naar Be-More, en dan ga ik samen met Be-More en de project coordinater nogmaals prioriteiten stellen waar we het geld wel of aan uit geven.

rek.nr. 1203.53.687
op naam van J.W.T. Gerris
En vermeld daar bij dat het geld voor Afrika bedoeld is.

Wat ik vergeten ben om te melden is dat ik aan genomen ben voor fysiotherapie in de studente stad der studente steden: Heerle.
Ik ben er nog niet uit of ik in Heerle of in Maastricht op kamers ga.


Verder heb ik deze week. Verdergewerkt aan het toilet van de oude man, met weeskindjes gepraat en gevraagd wat ze nodig hebben, 2 meetings gehad oa over homosectualiteit, wat toch heel anders is hier, strafbaar zelfs. Verder nog wat chronisch zieke mensen bezocht, en de school nog wat opgeknapt, kleuters les gegeven en Life skill training gegeven over het nut van naar school gaan voor heel veel pubers. Het is nog steeds helemaal top hier, ik krijg het alleen maar meer en meer naar mijn zin hier

HOUDOE!

  • 19 Mei 2011 - 14:57

    Jos& Rian:

    Hee Jur,

    Tja als je zo weinig schrijft op je weblog dan lezen de mensen op een gegeven moment niet meer!
    Schrijf je dit weekend weer wat aub + foto's erbij!
    Ik bel het weekend.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 34572

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: