Bungee - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu Bungee - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu

Bungee

Door: jurgerris

Blijf op de hoogte en volg Jur

06 April 2011 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal!

Zondag heb ik een bridge slide, bridge swing en een bungee jump gedaan. De side is een langen kabelbaan van de ene kant van de rivier naar de anderen, daar was niet zo veel aan want die ging erg langzaam. De swing was zwaar eng, eerst val je 111 meter naar beneden en vervolgens maak je eem reuze zwaai. En de bungee was misschien wel minder eng dan de swing maar dat komt misschien ook omdat ik de swing eerder deed. Het was iig erg vet om te doen.


Ik heb daarna de heleweek gewoon gewerkt, 'S avond lazen we meestal een boekje of keken we een filmpje en soms een kaart spelletje.

In het weekend van 2&3 april ben ik vrijdag wezen uit eten met de hele groep. En daarna nog aan onze bar gehangen maar we hadden het gelukkig niet zo laat gemaakt toen. Zaterdag de hele dag aan het zwambad gehangen. Ik had gedacht dat ik in middels geen zonnenbrand meer nodig had maar helaas de volgende dag was ik zo rood als een garnaal. En nu verlies ik elke minuut een aantal gram aan vel...

Zondag heb ik een microlight gedaan. Dat is zo'n vliegende driehoek met een motortje. Daar mee vloog ik over de Victoria falls. Toen kon ik pas echt zien hoe groot die watervallen wel niet waren. Van uit de lucht heb ik ook veel nijlpaarden gezien, 2 olifanten een een groepje buffels.

Het aan komende weekend is mijn laatste weekend in Zambia en die heb ik dus al bijna vol geboekt met activiteiten. Zaterdag naar Botswana naar een national park om diertjes te spotten. En zondag een Lion Drive.

En dan ga ik vrijdag 15 april naar Malawi. Eest vlieg in naar Johannesburg(z-afrika) overnacht daar. Vlieg de volgende dag naar Lilongwe(malawi) om daar ook weer te overnachten. En dan ga ik de volgende dag met de bus of minibus naar Zomba waar mijn project is.

Zo dadelijk ga ik een voetbal match organiseren.

Groeten,
Jur

  • 06 April 2011 - 12:45

    Bas:

    Leuk verhaal;)!

    Maar doe je ook vrijwilligerswerk :P?!

  • 06 April 2011 - 13:35

    Wouut:

    klinkt nice jur!
    die mensen daar hebben vast veel aan jou gebungeejump en zuipen:P
    rolater

  • 06 April 2011 - 17:22

    Jos, Stein En Rian:

    Tja inderdaad, zo lijkt het meer op vooral leuke dingen doen in het weekend en door de weeks nog wat werken.
    Maar in Malawi zal dat wel anders worden!
    Waarschijnlijk maar 1 x per maand weekendactiviteiten en doordeweeks werken en geen electriciteit, douche, zwembad etc. En ws alleen in het weekend internet?
    Zet je nog wat foto's op facebook?
    Graag ook van de projecten!
    En bedankt voor je kaart, ze hadden de brief wel opengemaakt! Maar honderd triljoen Zimbabwaanse dollars is blijkbaar niet interessant genoeg, ca 1,5 euro of zo!

    Liefs van ons

  • 06 April 2011 - 20:13

    Simone:

    Hey Jur!
    Zo te lezen ben je erg onder de indruk van het vrijwilligerswerk haha. Maar het klinkt wel allemaal super leuk! Veel plezier nog met je laatste weekje in Zambia! X

  • 07 April 2011 - 19:18

    Bart:

    Zo te horen is het voornamelijk leuke dingen doen. Was ik nou ook maar gestopt met mijn studie :P

    Veel plezier en succes nog!
    (K)

  • 09 April 2011 - 13:28

    Jurriaan N:

    Goed bezig Jur!!

  • 11 April 2011 - 10:57

    Daniël & Fam.!:

    Hey Jur!

    Goed om al je reisverslagen te lezen man, en mooi dat je het daar zo goed naar je zin hebt.
    Het klinkt inderdaad wel zwaar dat vrijwilligerswerk, je moet hard werken dat hoor ik wel.
    Geniet nog van je tijd in Zambia, en goede reis alvast gewenst!
    Wordt trouwens maar niet al te bruin,, anders lijken wij in Frankrijk zo wit;)!

    haha groetjes,

  • 12 April 2011 - 06:46

    Lex:

    Gerris, goed verhaal. Die bungee en swing lijken me erg vet! Succes nog deze week, dat er maar goed gezweet mag worden;)!

  • 18 April 2011 - 07:50

    Rian:

    Jur is gisteren goed aangekomen in Zomba. Hij is vrijdag vertrokken vanuit Livingstone naar Johannesburg. Daar een overnachting en zaterdag naar Lilongwe gevlogen. Daar weer een overnachting en zondag een lange busreis naar Zomba. Vandaag begint hij daar met z'n nieuwe project, samen met een Nederlands meisje die vorige week al is aangekomen.
    Ik weet niet wanneer hij weer op z'n weblog kan schrijven, want er is bij het project geen stroom. En ook geen stromend water, een gat in de grond is het toilet.
    Vanochtend even aan de telefoon gehad, het is in ieder geval heel anders dan Zambia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 34622

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: