Eerste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: jurgerris

Blijf op de hoogte en volg Jur

26 Maart 2011 | Zambia, Livingstone

Hallo,

Mijn eerste week hier zit er al weer op. Het was een zeer geslaagde week. Ik heb mee geholpen met het bouwen van een put, zodat de toileten van een community school doorgespoeld kunnen worden. Ik heb op 2 kleine boerderij gewerkt. Les gegeven en samen met kinderen gelezen. En vooral veel gymles gegeven.

Ik heb gister mijn aller eerste foto hier gemaakt. Ik krijg ze maar niet op deze site omdat het internet zo traag is hier. Misschien dat het lukt via facebook maar ik weet nog niet zeker of dat lukt.

Gister avond hebben we een Bleus Cruse gedaan op de Zambezi. Neilpaarden gespot maar vooral veel gedronken want het was onbeperkt dinken:P en daarna hebben we de avond door gezet bij de bar van het hostel. Vandaag heb ik de Victoria falls(grootste waterval van de wereld) gezien met de rest van de vrijwilligers, op zaterdag en zondag hebben we trouwens gewoon natuurlijk vrij. Maar de falls waren iig erg mooi. Vanavond ga ik wsl flink hard stappen met de vrijwilligers en een local. En dan hoop ik dat ik morgen geen erge kater heb want morgen een een grote dag. Deze jongen gaat namelijk bungee jumpen. Flakbij de Victoria falls is namelijk een zeer groten brug vanaf die brug ga ik dus 111 meter naar beneden jumpen.

Tot nu toe vind ik het super vet hier. Ik denk dat ik de mensen zeker aan het helpen ben.Er kan nog steeds Geld worden gestort op rekening nummer 1203.53.687 op naam van JWT Gerris. Het geld ga ik pas besteden als ik in Malawi, het zal zeker goed worden besteed.

Ik ben er vandoor want ik ga lekker fish&chips eten. Er staan nu 4 foto's op facebook er komen over een paar dagen vast wel meer foto's

Groetjes,
Jur


  • 26 Maart 2011 - 15:34

    Iris:

    Heee Jur!
    Wat leuk allemaal zeg, mooi dat je het zo naar je zin hebt nu al!
    Veel plezier met stappen vanavond, en natuurlijk ook met bungee jumpen morgen!

    kus

  • 26 Maart 2011 - 16:46

    Luc:

    Bleuse cruse of booze cruise zoals in Cherso?;) mooi dat je het naar je zin hebt en dat je veel voor de mensen kan betekenen daar. wij missen je al bij de tapperij avonden haha.

    veel plezier en succes nog!

    Gr.

  • 26 Maart 2011 - 19:08

    Ria V.d. Hurk Heeze:

    Hee Jur,
    Ik hoorde dat je een verre reis ging maken, dus heb ik net even op internet gezocht.
    Vrijwilligerswerk doe je, lees ik. Maar..zo te zien kom je ook wel aan ontspanning toe!!
    Ik ga je avonturen volgen en wens je een mooie tijd (kijk een beetje uit met die leeuwen, tijgers en olifanten, want zo'n Brabants menneke is zo geplet natuurlijk!). Groetjes, Ria

  • 27 Maart 2011 - 09:24

    Ine:

    Hoi Jur

    Je bent pas 1 week weg en je hebt al heel wat beleefd.
    Het vrijwilligers werk klinkt goed. Ook erg leuk dat je met die jongeman het dorpje gaat bekijken.
    Zo leer je denk ik veel van de verschillende culturen. Aan relaxen ook geen gebrek.
    Geniet van deze bijzondere tijd in je leven, maar let wel goed op!!
    Veel plezier.

    Veel groeten van Jan, Ine, Luca en Mar

  • 27 Maart 2011 - 13:21

    Wout:

    haaa jur!

    Blue's Clues gedaan?? goed dat je iig genoeg water binnenkrijgt maar dat is natuurlijk noodzaak daar;) maar vet dat je echt al dingen gedaan hebt daar en ze jou ook gwn vrije tijd gunnen. ik mis jou belletje wel op een willekeurige avond waarop ik helemaal niet kan maar jij me toch weer overhaalt "eventjes" te zwanen

    rolater

  • 28 Maart 2011 - 11:55

    Emmy:

    Jurrie!
    Klinkt super allemaal! Goed bezigg!
    Het is dus ook wel een leuke groep vrijwilligers?
    En hoe was het bungee jumpen??
    XX

  • 28 Maart 2011 - 20:17

    Marloes:

    Jur!! Superleuk allemaal! En 29 graden.....ik ben zo jaloers

    Heel veel plezier, geniet ervan xx

  • 29 Maart 2011 - 16:20

    Simone.:

    Zo te horen heb jij het ook naar je zin in het buitenland!! Super gaaf Jurrie!! xx

  • 01 April 2011 - 17:24

    Annemieke En Peter:

    Oeps, we horen al een paar dagen niks meer. Het touwtje zal toch niet gekapt zijn?

  • 03 April 2011 - 16:55

    Rian:

    Vanmiddag heb ik Jur aan de telefoon gehad. Alles gaat goed!
    Hij zal deze week weer een verhaaltje op z'n weblog zetten.

  • 05 April 2011 - 12:07

    Jur:

    @Luc
    Ik bedoelde booze cruise, zoals in Cherso:P
    Hoe is het met onze vakantie?

  • 11 April 2011 - 17:53

    Daniels:

    Onbeperkt drinken Jur?
    Dát zag jij natuurlijk wel zitten;)!
    Was die Chinees uit cherso er ook;)?

    Veel plezier en succes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 34620

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: