Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu Eerste 2 dagen - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Jur - WaarBenJij.nu

Eerste 2 dagen

Door: jurgerris

Blijf op de hoogte en volg Jur

21 Maart 2011 | Zambia, Livingstone

Hallo allemaal,

Ik ben de 20e aan gekomen op Livingstone airport, daar werdt ik op gehaald door 2 dames die werkten op het vrijwilligers complex. Eenmaal aan gekomen, bij een soort van backpackers verblijf waar een heel relax sfeertje hangt, en ik mijn muggen net op gaan hangen en ben ik even gaan slapen omdat ik erg moe was na de lange vlucht. Die avond leerde ik de andere vrijwilligers kennen en met de mensen die vandaag aan zijn gekomen zijn we in het totaal met 8 personen. 2 Nederlands 2 Amerikanen en de rest is engels. Er wordt elke keer voor ons gekookt en het smaakt tot nu toe erg goed. Gister pasta, vandaag hadden we tja.. iets met aardappel en een boel groente.

Verder heb ik vanochtend een introductie gehad, een uitleg van elk project waar ik naar toe ga. 's ochtends ga ik meestal een sport projectje doen en dan gaan we terug naar ons huisje om een warme maaltijd te krijgen dan gaan we naar een ander project, en dat project vershilt vaak. Er is dus voldoende afwisseling hier.

Toen we vandaag op het sport project aan kwamen kwas er een jonge man van een jaar of 25 die graag zijn dorpje wou laten zien. Het was heel erg leuk toen de kinderen eenmaal zagen dat er blanken mensen in hun dorpje waren rende ze allemaal naar ons toe en wouden ze heel erg graag mijn hand vast pakken tijden de rondleiding door het dorpje. De man liet ondertussen al de moestuintjes zien waar ze van alles en nog wat verbouwde het was echt super om te zien hoe die mensen daar leefde.

Er is een schema in het huisje waar op staat wat ik morgen moet doen. Helaas weet ik eigenlijk niet wat ik morgen precies ga doen maar daar zal ik nog wel over schrijven.

Owja eerst was ik bang dat ik in het verkeerde vliegtuig zou stappen maar dat is verbazingwekkend genoeg niet gebeurd.

Groetjes,
Jur

  • 21 Maart 2011 - 17:30

    Alieke Bijnen:

    Hey Jur,

    Leuk zo'n eerste verhaaltje!!! Zo te horen heb je het al erg goed!
    Geniet er maar lekker van!

    Liefs Alieke! :-)

  • 21 Maart 2011 - 18:35

    Rian:

    Hee Jur, fijn dat het goed gaat!
    Die andere Nederlander is dat Marten waar je al contact mee hebt gehad in Nederland?
    Heb je nog een andere sim kaart gekregen of gekocht?
    En kan je ook foto's op je weblog zetten?
    Nou tot de volgende keer.xxx

  • 21 Maart 2011 - 19:15

    Bas:

    Goed om te horen dat je bent gearriveerd;)!

    Veel plezier en las al op twitter dat je aan het zwembad lag;)! Daar is het hier nog iets te koud voor:(! En ben zeer benieuwd naar de foto's!

    Groeten uit Heeze!

  • 22 Maart 2011 - 07:57

    Yvette/activity Int:

    Hi Jur,

    Goed om te lezen dat je lekker in Livingstone zit nu! Geniet ervan de komende tijd, dat gaat vast helemaal goedkomen!!

    Groetjes,
    Yvette/Activity

  • 22 Maart 2011 - 20:02

    Dirk:

    Jur!

    Goed bezig! Al goed dat je bent aangekomen en dan nog genieten aan het zwembad ook. Nog weinig pap gegeten lijkt me dan?
    Na een half weekje al veel gezien ofniet? Ben benieuwd naar de foto's, en de 30e vliegt binnenkort de goede kant op!

    Groetjes

  • 23 Maart 2011 - 07:11

    Marion V O:

    Een goed initiatief! ben benieuwd naar wat je kunt gaan doen!
    Veel plezier en geniet van je avontuur!

  • 23 Maart 2011 - 13:20

    Mathijs:

    Dat is inderdaad verbazingwekkend..

    Succes daar jonge!
    Ik neem aan dat je al van ons geweldige resultaat van afgelopen zondag hebt gehoord?

    Groeten,

    Mathijs

  • 24 Maart 2011 - 14:21

    Roos:

    Jurrie! Ik dacht al is die Jur nog niet aangekomen maar gelukkig wel ;)! Mooi dat je het naar je zin hebt! kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 34618

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: