Malawi - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu Malawi - Reisverslag uit Zomba, Malawi van Jur - WaarBenJij.nu

Malawi

Door: jurgerris

Blijf op de hoogte en volg Jur

25 April 2011 | Malawi, Zomba

Hallo allemaal,

Het is al een tijdje geleden dat ik iets op mijn weblog heb gezet. Inmiddels ben ik niet meer in Zambia maar heb ik door gerezen naar Malawi.

Ik zal eerst maar een svertellen over mijn laatste week (van 18 april) in Zambia. Ik heb me de laatste week voral bezig gehouden met holiday club. In die week hadden de kinderen vakantie, maar we hebben de holiday club opgeriht voor kinderen die toch graag naar school willen. Daar kunnen we in Nederland nog wat van leren.We deden dit voor 2 scholen 3x per in de week. We begonnen met rekenen of engels en eindigde met gymles, omdat het eigenlijk nog steeds vakantie is. Later op de middag hebben we een school van binnen geschilderd. Dit gaat dan onder begeleiding van de klusjes man mr. Malopa. In die week heb ik ook nog Familie Suport gedaan. Dat is een soort kinder opvang voor als de ouders niet thuis zijn. Met namen de vrouwlijke vrijwilligers vonden dat helemaal geweldig. In die week heb ik ook reading club gedaan. dan gaan we met een aantal man een klas binnen om ze te leren lezen. Door of wat oefeningen op het bord te doen of om 1 op 1 te gaan zitten met ze en samen een boekje te lezen.Het leeftijds verschil in zo'n klas is vaak erg groot. Ik heb een jongen van 13 geholpen die net zo slecht kon lezen als iemand uit groep 3 in Nederland. In die week heb ik ook een soort handvaardigheidsles gegeven. Ik heb ze Birthday cards laten maken. Helaas wisten ze niet echt wat het waren. Het schijnt namenlijk dat ze dat helemaal niet kennin in Zambia.De meeste mensen hier weten niet eens op welke dag ze geboren zijn. Op hun paspoort staat dat het geboorte jaar en een hoop vraagtekens. Na dat ik nog een keer had uit gelegd wat het was gingen ze aan de slag. Elke kaart was orgineel.

Op vrijdag 15 april vertrok mijn vliegtuig naar Johannesburg (z-Afrika) Ik vond het erg jammer om te vertrekken en om al mijn nieuwe vrienden niet meer te zien. ik heb in Livingstone echt een gave tijd gehad en had het gevoel dat ik er nog wel een aantal maanden zou kunnen blijven.

Die vrijdag vloog ik dus naar Johannesburg, daar had ik een hostel voor 1 nacht geregeld. want de volgende dag ging mijn vlucht naar Malawi pas.

Kut, ik moet ophouden want het is bijna donker dus ik moet op houden. Het is hier savonds gewoon een stuk minder veilig. ik typ de rest vrijdag denk ik.

Later1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jur

Actief sinds 04 Maart 2011
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 34621

Voorgaande reizen:

19 Maart 2011 - 17 Juli 2011

Vrijwilligerswerk met Activity International

Landen bezocht: